torsdag 12. mai 2011

Våroppussing

Er litt langt mellom innleggene for tiden.. Som husselger er vi midt i travleste tia, noe som er kjempegøy, men også krevende.. Når jeg da skal få tid til å ta rede på hus og hjem når jeg kommer hjem, er blogginga blitt litt tilsidesatt. Men jeg er her, har det bra og har tusen prosjekter pågang som alltid:)
Nå er det uteområdet som står for tur. Etter at vi kjøpte huset har vi konsentrert oss om alt som skal gjøres inne, men nå når snøen er smeltet og "alt" er kommet frem, er det på tide og brette opp armene og sette igang også utendørs. Det er greit at Shabby chic er "in", men det får være grenser... Uteområdet er forsømt disse siste årene, så nå blir det deilig med litt oppussing også utvendig.

Som bloggen tilsier, og som nok ikke kommer som noen bombe er huset vårt hvitt.. Helhvitt! Noe som er veldig pent, men jeg higer etter endringer, så jeg har forsiktig begynt og male grått rundt vinduene.. Vi skal også bytte ytterdør, å den blir i akkurat samme farge som omrammingen, så det tror jeg blir flott. Har også bestilt 150m2 beleggningsstein i gråmix, samt metervis med kantstein. Så uteområdet vil bli hvitt og grått. Videre planer er 3 stk kloppensøyler, nytt rekkverk på trapp og terrasse, beising av terrassegulv, maling av mur, maling av vedbod og nye sprosser på hele huset og garasjen... Så det er ikke småtteri til planer.. å dette er bare det jeg håper vi skal få gjort i år.. Sukk.. Videre skal terrassen utvides med en markterrasse, noen bedd må man vel ha osv..osv.. men vi får vel bare begynne, så får vi se hvor langt vi kommer. Vi må jo passe på å nyte litt av den korte sommeren også;)) Jeg kommer innom med oppdateringer!

Jeg er fortsatt på leten etter den perfekte sofa.. Har bestilt stoffprøver fra Skeidar, beige/sand sådann, såda får vi se om det er noe som vil passe inn her. Siden vi skal bruke så mye penger på uteområdet i sommer, så begrenser budsjettet seg på sofa. Har satt en 10.000,- pluss, minus.. Alle ideer og tips tas imot med takk;)

Vi ses!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar