søndag 26. september 2010

En solfylt dag

For et nydelig vær det har vært idag! Var ute og ryddet opp på trappa og rundt huset, det meste må vel settes i hus nå, det er minusgrader om natta nå, så det er vel ikke lenge til snøen kommer.. Det var dåg 10 grader midt på dagen idag, så det var deilig med litt luft. Prins Leon fikk sprunget av seg litt rastløshet og ho mor fikk god samvittighet vedr. rydding;)) Ellers har dagen blitt brukt til massevis av rydding og vasking inne. Min bedre halvdel jakter på elgen, så da benytter jeg tiden til å gjøre huslige syssler.

Katten har "flyttet" ned igjen. På sommeren bor hun oppe på loftstua, men når det blir kaldere i været liker hun best og ligge under varmepumpa i stua. På puffen når hunden tak i henne, så hun sover med ett øye oppe. Jeg har derfor en plan om å kjøpe en kurvstol til denne kroken, med pledd og sauskinn.. Er jeg rar sier du?? som kjøper egen stol til katten? hehe.. Tja kan hende det,men uten barn i huset får dyrene mine den omsorgen;)

Drømmekurvstolen er Lothar ørelappstol fra Bohus, men jeg hadde ikke tenkt jeg skulle bruke så mye penger på dette nå, så jeg har sett på noen billigtyper fra Ikea. Jeg må se hvordan fargen er på dem, men jeg synes stolen til høyre som dama bak bloggen pippilottashus har pusset opp ble kjempelekker! Hun skriver at hun har brukt 2 hvite spraybokser, og stempel for å få tallene i front. Lekkert, dette passer nok bra i min stue og pusen vil nok bli riktig så fornøyd;))


God natt!

4 kommentarer:

  1. Så fine bilder. Og det siste blir man jo bare avslappet av å se på da

    Klem

    Lottemora

    SvarSlett
  2. Så lekkert dere har det! Jeg synes ikke det er det minste rart at man ordner med skikkelige kosesteder til dyrene jeg! "Lilleprinsen" er bare SÅ søt der han ligger og sover ;0) Ideen med å spraymale kurvstoler fra Ikea er super, det ble kjempefint! Ønsker deg en fin uke. Klem

    SvarSlett
  3. Nyyydelig:) Kjempefint har dere det:)

    Klem:)

    SvarSlett
  4. Du har det så flott i stua. Fornøyd med varmepumpe? Vi skal få oss det om ikke lenge. Orker ikke fryse til vinteren i år igjen.Nydelig hund du har, er det japansk spisshund?
    Klem Julie

    SvarSlett