mandag 31. august 2009

Karnapp


Karnapp til besvær.... Jeg er lite glad i karnapper for å si det mildt, men når det nå har seg slik at det er en sånn "vorte" midt i stua mi, må jeg jo gjøre det beste ut av det. Jeg spekulerte lenge før jeg fant ut hvordan jeg skulle gardinsette dette. Jeg har prøvd idag å sette spisebordet midt i karnappet og det ble vel slettes ikke verst..? Har stang på utsiden med gulvsie bomullsgardiner og hvite persienner i midten- vinduet her er hele 1,75 langt... :-O
Mange lurer vel på hvorfor jeg kjøpte et 20år gammelt hus (med karnapp!!!) når jeg jobber i Blink Hus å kan få et billig (det var vel å ta hardt i.. kremt..) fint, nytt, akkurat som jeg vil ha det hus. Det har seg slik at vi kjøpte dette pga tomten, lokaliseringen, utsikten, mulighetene og beliggenheten. Det er helt ute på landet, men 70m fra E6, 5 min til nærmeste butikk og 2 min til min jobb. En aldeles nydelig plass jeg har forelsket meg helt i. Har en elv på ene siden, et vann rett frem og en åker på andre siden og 10 mål plen (nei, jeg klipper IKKE!) . Tilbake til huset.. Man kan nok ikke få både i pose og sekk.. Det var en som sa til meg her om dagen at; "man kan ikke gjøre noe med beliggenheten og utsikten, men man kan gjøre mye med huset", å det er så sant så sant...

Det begynner å ordne seg i Englehvithuset nå. Er strax ferdig med kjøkkenet, så til helga håper jeg å kunne "avduke" det for dere:-) Etter jobbing i ukesvis ser vi endelig en ende på det.. Å det blir veldig bra synes jeg.. (kan vel ikke si annet siden det er jeg som har tegnet det.. thihi).

Klem Jeanette.

3 kommentarer:

  1. Gardinene ble kjempefine! Men jeg er svært imponert over lyssettingen/belysningen du har valgt her. Utrolig bra! Karnapp fremstår ofte svært mørke, nesten som grotter når det er mørkt ute, men du har faktisk klart å skape et lett og innbydende uttrykk i et karnapp med komplett stupmørke utenfor vinduene! Så ut som en setting; et romantisk bord for to på en eksklusiv restaurant i toppetasjen av en vakker bygning i en storby! :))

    Gleder meg til å se kjøkkenet!

    Ha en riktig fin uke!

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  2. Syntes det var kjempe fint jeg altså :) Jeg har selv karnapp, en på kjøkkenet og i stuen. Syntes det er kos jeg. Litt gammeldags. Har spisebord i begge :-)


    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  3. Syns det var flott med spisestua i karnappet. :) Gleder meg til å se resten av huset. Det er sant som du sier, huset kan man gjøre mye med. :)

    SvarSlett