mandag 3. oktober 2011

Planlegging av barnerom

Jeg lovte og sette sammen noen bildecollager på mine drømmer og tanker om det fremtidige barnerommet. Viktig å ha alt planlagt:) Dette blir også et fint innlegg for meg selv, så jeg husker hvor jeg har funnet alt dette vakre, og hvor jeg kan gå tilbake for å oppfylle drømmene:) Rommet er passe stort og har knevegger på 2 av veggene. Rommet kan ses HER, da tittelert som hobbyrom/kontor. Rommet er som det kommer frem i innlegget- helt nyinnredet, det eneste som blir endret er en fondvegg med PIP tapeten i collagen under.

For å si litt om innholdet i collagene.

Nr.1 inneholder en nydelig matte fra Pappelina samt plakat fra eplabutikken Sukkerdryss og fødselstavle fra bl.a Cecilias Verden.

Nr.2 inneholder Wallstickers (som kan lages f.eks av MeMe) Sprinkelseng fra Ikea, fugletapet fra PIP HOME og nettbutikken Velkommen. Kaninlampa er jo bare sååååå søt og blir et must på jenterommet;) Denne kan man bl.a bestilles på nettbutikken En gul knapp. Dukkehuset fra nettbutikken Fru rosas landhandel.

Nr.3 inneholder vimpler i duse rosafarger, en lysslynge med sommerfugler og selvsagt Mailegfigurer:) Disse bildene er jeg usikker på hvor jeg har hentet.. Skjellampa i midten er fra Zanz og liftgardinen er fra Creme.

Dette var et kort innlegg om mine planer:) Tror dette vil bli nydelig, tror ikke dere? Pip tapeten ønsker jeg ha på en fondvegg, tenker det må bli den veggen hvor vinduet er på, jeg har også liggende en hvitmalt tallerkenhylle, som er planlagt til bøker. Etterhvert må det nok også inn noen flere møbler som små stoler og bord, kanskje et lekekjøkken etc. Men hun er tross alt ikke kommet til verden enda, så alt til sin tid:) Drømmesengen er selvsagt en Kiliseng som kan vokse med barnet (bilde kan ses HER) , men jeg har "arvet" en veldig fin seng som sønnen til søstra mi har ligget i. Lik den på det midterste collagebildet.

Ønsket for rommet er å få et lyst rom, med innslag at pasteller.



8 kommentarer:

  1. Kjempefint rom! Lekkert med rosa i ulike nyanser. Tenker det blir et vakkert prinsesserom for en liten tulle;)

    SvarSlett
  2. Dette blir heilt nydeleg! Og gratulerer med snart babyjente! Så spennande!!!:)) Gled deg:)
    Ha ein fin dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  3. Blir fiiint :)
    Har Hensvik-sengen, er knallfornøyd! Supert med regulerbar bunn, og det at man kan ta bort den ene siden gjør at sengen holder litt lengre.. Og da ser den ut som en fin 'daybed' på rommet <3

    SvarSlett
  4. Heia kjøpte walter husene på cornelias hus og en nettbutikk jeg ikke husker, syns de er søte, har sånn batteritelys i de .. Så får ikke brannmann sam hjertestopp når de henger;)) så fine collager du har laget, det blir nok lekkert som resten av huset;))

    SvarSlett
  5. RE:
    Knis, men takk ;)
    Gikk opp (bare) 8-9 kg i svangerskapet.. De var jo borte før jeg kom hjem fra barsel, men daaa kom det nye på.. Jul, godis og mye sitting..
    Jaja..

    Godt å komme igang igjen.. Trening er blitt min alenetid.. Alenetid brukt på noe fornuftig :)

    SvarSlett
  6. RE:
    Hmm, står ikke på sidene til Ikea, men er bilde av det i bruksanvisningen... *Klør seg i hue*..

    SvarSlett
  7. Gratulerer med ei prinsesse i magen, har jo ikke fått med meg dette før nå jeg. Takk for koselig hilsen om min lilleprins. Vi skal også lage hobbyrommet/gjesterommet om til prinserom etterhvert. Også får jeg et annet rom til hobbyrom. Synes den kaninlampen er så fin:) selger den på en butikk her og har vært nær ved å kjøpe den flere ganger:) hadde ikke akupunktur på slutten nei. Ønsker deg en videre fin tirsdagskveld:) klem

    SvarSlett
  8. Regner med det blir et nydelig rom til prinsessa deres :)Blir spennende å høre om det skjer noe snart. Lykke til!

    SvarSlett