Viser innlegg med etiketten spisestue. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten spisestue. Vis alle innlegg

torsdag 23. februar 2017

Sofa og Spisestuestoler


Hei Bloggen. Jeg har siden sist- endelig fått meg nye, ordentlige spisestuestoler. Jeg har spart opp litt, samt at vi fikk litt penger i julegave til formålet- så nå endelig er de her ♥ Raskeste og mest smertefrie bestillinge og leveringen `ever`. Bestilt Torsdag og ankom mandag. Kan mer en gjerne anbefale Søstrene Pettersen AS i Brønnøysund ♥
Jeg skal sette ringer bak på stolene- det synes hvertfall jeg er så fint! 
Jeg har kun hatt Ikeastoler og bruktstoler før- noe som selvsagt funket fint det også- men nå var det min tur til å få nye!


Pusen liker seg så godt oppå det ene stuebordet.. sukk.. har gitt opp å koste ham ned derfra! Er sikkert varmt og godt oppå den tykke treplata. Jaja, han får være `bordpynt` her i ny og ne- vi sitter mest i TV-kroken i andre enden uansett. TV`n kan skimtes i vinduet på bildet under. Vi har 2 sofaer mot hverandre der også- å rart med det, så "krangler" vi om hvem som skal sitte i den ene.. begge liker den ene siden best. Vanedyr.no


Sofaene mine i tilbygget får jeg mye spørsmål og skryt av ♥ Å det skjønner jeg- de er utrolig vakre, lettstelte og har en eksklusiv look- selv om de har en helt overkommelig og mennesklig pris ♥
Under bildet kan dere klikke dere inn til herlige Thomas Hill Interiør og bestille likedan, eller evt. noe annet som faller i smak! 


https://thomas-hill.no/?tha=37

fredag 16. september 2016

September 2016


3 mnd er gått siden forrige innlegg. Hvor blir tiden av..?
I dag var det 0 grader når jeg kjørte på arbeid. Elgjakta begynner neste helg, et sikkert tegn på at det er blitt skikkelig høst!  

Overfor et litt artig bilde, hvor jeg både fikk med litt av stua og spisestua. Litt panorama. Alle bildene er tatt med mobilen, så det er utrolig hvor greit det faktisk blir.

Over peisen er det kommet et nytt speil- også dette fra min favorittbutikk på speil; Elegante Hjem. Du finner dem både på facebook og på Instagram.


Siden jeg som dere vet er "speilgal", har jeg etter hvert fått meg noen speilrammer også. Sjekk de lekkerbisken på veggen her. De er fra Emma interiør. Har fått supplert med en del smånips herfra også. De har så mye fint både innen møbler, men også lysestaker, potter, speil osv.


Jeg har også fått forstørret og rammet inn et bilde av Pappa♥ Det er godt å kunne ha hans fine, trygge ansikt med hans snille øyne som titter på meg når jeg går forbi!

Siden sist innlegg er det jo også tilkommet et familiemedlem til.
Den lille norske skogskatten Sofus ♥
Han fungerer kjempefint sammen med både to og firebeinte. Jeg må si det er godt med pus i hus igjen!

Ha en nydelig helg ♥


tirsdag 27. oktober 2015

Mine `farger`

 
Detaljer fra spisestua.

 
Dette er det som møter meg når jeg kommer inn ytterdøra hjemme! Jeg synes det er et herlig syn og får frem godfølelsen i meg ♥ Mitt hjem ♥
Mange kan nok synes at det er liiiite farger her.. men disse jordfargene, med innslag både av gull, sølv og hvitt- gir meg virkelig fred i sjela!
 
 

tirsdag 29. september 2015

Kozer oss..

 
Nå er huset rundvasket etter byggingen og vi kan senke skuldrene litt mer.. Mangler fortsatt en foring på halvmånevinduet vårt, men det kommer om 1 mnd tid.
Pusen koser seg fremfor den "fake" peisen vår

 
Har fått opp det meste av "pynten min" igjen- så nå kan vi nyte synet og bruken av vårt nye kjøkken.. Stua har ikke fått sine lekre sofaer enda som jeg har bestilt fra Thomas Hill.. Åhh som jeg gleder meg til de kommer.. Da kan jeg style ferdig den delen også ♥


 
Nå litt opprydding før kveldsmat, dusj og lalletid ♥
 
 
 
 

mandag 17. august 2015

Arbeidshelg

 
I helga hadde vi "barnefri". Lille gullet var hos Bestemor og vi er godt i gang med egeninnsatsen vår på tilbygget. Mannen har malt garasjen og grunnmuren og jeg har sparklet, lagt tapeter og strie, samt malt spisestua og litt inne på gammeldelen av stua/kjøkkenet.. Se så fin og hvit grunnmuren vår ble ♥ Har brukt en fantastisk god murmaling fra Nordsjø som heter Murtex V. Dette er en akrylmaling som faktisk har svanemerket! Jeg fikk blandet den i fargen Bomull S0502Y.

 
Her er jeg i gang med Sparkling.. Drittjobb- men gikk faktisk ganske greit med Proffessional Eco sparkel fra Nordsjø. Utrolig lett å håndtere.

 
Jeg lette også lenge for å finne den "perfekte" beigefarga til ny og gammel del.. Men den som leter den finner ♥ Ble til slutt fortrolig med Nordsjøs True Clay. Så den kan jeg anbefale på det sterkeste!! Utrolig lekker!!
Skal vise mer av den senere når jeg har fått på gulv og lister og stylet litt ♥

 
Ellers så ble den fine spisestuesofaen min, bare som en liten stol i den nye spisestua.. thihi... Så nå må jeg grave i pengeboka og kjøpe meg en større!
"Can`t wait" med å få alt på plass å få begynne stylingen!! Det gøyeste av alt!!!
Men det har vært lærerikt å følge en slik prosess- helt fra tegning, søknad, graving og til nå- ikke så langt unna ferdigstillelse!
 
Flere bilder av garasjen kommer senere- skal male grått rundt vinduer, port og dører først- så blir det mer helhet!
 
Nå er sommeren endelig kommet her nord- så den må jo også nytes innimellom jobbøktene!
 
Ses plutselig