onsdag 11. november 2009

Og det skjedde i de dager..

Olaaaaf, æ står under mistelteeeein... :-) Beste julekalenderen ever! Ok da.., jul i skomakergata er ikke så verst den heller, men det var noe eget med The julekalender.
Bildet over er fra juleserien til nettbutikken Creme de la Creme. Mye lekkert å velge i her. Bæææære lækkert ja!!

Det er i forbindelse med at jeg har fått snøøøøøø på siden min at jeg legger inn et et juleinnlegg, jeg synes i grunnen det er litt tidlig, men julen er jo skjønn, så hvorfor ikke.

For å avmystifisere Misteltein kan jeg fortelle at det egentlig er en plante som lever som parasitt på trær..... Dette er faktisk første planteart som ble fredet i Norge, nærmere bestemt i 1956. Skikken med å henge den opp under taket til jul stammer fra engelskspråklige land.. En litt merkelig tradisjon spør du meg..med at når en kvinne står under mistelteinen må hun la seg kysse av hvem som helst uten å protestere... Eller hva?



Dette er jul for meg:



4 kommentarer:

  1. Hihi!

    Så moro at du ble så glad !

    Send adr. til annichedesign@gmail.com

    SvarSlett
  2. Först må jeg få gratulere med parfymen du vant....heldigris...hehe;O)
    Ble såååå glad da jeg så han olaf.Gud a meg jeg elsket den julekalenderen,håper de sender den i år i norsk tv.
    ingen over og ingen under. det er bare en
    JULEKALENDER.
    KLEM BELLA

    SvarSlett
  3. hei på deg.
    koselig blogg du har,nydelig med julesnø som faller fint over din blogg.
    jeg elsker putti plutti pott.den må ses og høres hver jul,ja i hele desember..
    koselig du ville være med i min konkurranse.å jeg ble med i din..ønsker deg en herlig fredag
    klem fra sylvia

    SvarSlett