mandag 24. mai 2010

Kjellergang

Ned en trapp og inn en dør.. I entre`n vår går det en åpen trapp både opp til loftet og ned til kjelleren. Hverken loftet eller kjelleren var innredet da vi kjøpte huset, så det har vært og er enda mye jobb for å få innredd alle rom. Døra over er fra rommet hvor trappen ender i kjelleren og den fører til enda en gang. Panelet her var satt opp, men jeg har malt det i fargen Bomull, vi har fått spraymalt dørene og satt opp nye profilerte lister og lagt gulv.

Nå over til helgas arbeid.. Innenfor døra er det enda en gang, med hele 7 dører. I helga har jeg sparklet alle hull i veggplatene, pusset, grunnet og begynt på oppsetting av malestrie. Dørene her skal også til pers, regner med jeg får dem også spraymalt hvit, men ting tar tid, å nå er jeg dønn sliten!!

Her ser dere gangen. På øverste bilde i collage er utgangspunktet og på nederste bildet har jeg sparklet og pusset.

I collaget under har jeg grunnet alle veggene og begynt på oppsetting av malestria, får fortsette i morgen. Det skal 2 strøk maling over og nye profilerte lister, samt gulv skal legges-likt det i den andre gangen nede, -så det er mye jobb igjen, men det blir det blir.. Er ikke så artig arbeid dette, men det må da gjøres.

Bak alle disse 7 dørene skjuler det seg 2 soverom, 1 bod, et kjølerom og et rom som inneholder renseanlegget. I tillegg i kjelleren har vi en uinnredd kjellerstue på ca. 40m2. Så det er hus i massevis. Jeg er overhode ikke glad i kjellere, så jeg kommer ikke til å oppholde meg så mye der nede, men gjør vi ferdig alt og får tatt ny takst, øker nok den og vi vil få gunstigere lån. Som for oss `vanlig dødlige` er bra;) Samt at dette helt klart har noe med hvordan jeg føler det inni meg.. Klarer nok ikke slappe helt av før alt er ferdig;)

Kjedelige bilder, men forhåpentligvis vil vi komme så langt snart at jeg kan style litt, det er jo da morroa starter;)

3 kommentarer:

  1. Grunnarbeidet er jo nesten det viktigste, så det må jo også til. Blir sikkert kjempefint til slutt :)

    SvarSlett
  2. Så mye lysere og finere det ble med engang:) Gangen virker mye større allerede, og hvis du tar dørene også blir det skikkelig fint:)
    Kan tenke meg det er mye jobb ja, høres slik ut.
    Men hvis dere kan få gunstigere lån ut av det er det jo verdt det:)

    Ha en riktig fin uke

    SvarSlett
  3. Kjedelig ja, men du verden så flott det blir!

    Akkurat som om gangen åpnes opp :)

    Har samme prosjekt på gang, 7 dører som skal males. Men vurderer kjøp av nye dører hvis vi finner riktige mål..

    Ha ei god ny uke!

    Tove

    SvarSlett