søndag 4. oktober 2009

Høst

En herlig dag! 10 grader, sol og et hav av farger ute i hagen. Kunne ikke annet enn å ta med meg Prins Leon og kameraet ut å forevige naturens kunstverk.


Se alle disse kontrastene. Ny snø langt ned i fjellene, grønn plen samt gule og røde blader på trærne. Med vannet med den kalde blåfargen ble jeg helt stum av beunding. Høsten er desidert den mest fasinerende, estetiske og beste årstiden! Enig? :-) Klikk for større bilde.







HØST.
Høsten den er her, det mørkner så fort,dagen blir kort, og jeg får mindre gjort. En sommer er atter en gang på hell,og himmelen er beksvart når det blir kveld. Men høsten er vakker i sitt fargeflor,og bladene drysser ned på vår jord. Så bakken blir dekket som en fin palett,det vakreste bilde som jeg har sett. Men så kommer regnet og det øser ned,og fuglene flyr til et annet sted. Vinden hyler og det blir litt kaldt,jeg ser ut på regnet, det er vått over alt. Men jeg nyter høsten og kryper så opp,i godstolen min med en kaffekopp. For endelig nå kan jeg ta meg litt ti’,og kose meg litt med boka mi.

av Marianne Berge-Hansen



Sjekk de knalle fargene, tror aldri jeg har sett et blad som har vært så blodrødt som dette. Fasinerende!

5 kommentarer:

  1. For noen nydelige høstbilder. Jeg synes ikke høsten rakk å komme skikkelig i gang her oppe på fjellet, jeg ble bare sittende å vente på de virkelig fine høstfargene. Og nå er snøen kommet så vi ble kanskje snytt? Men det gjør ikke noe. Er glad i vinteren også ;)

    Men jeg falt desto mer for hunden din, herregud for en søt liten labbetuss. Kan jeg spørre hva slags rase han er?

    SvarSlett
  2. Utrolig nydelige bilder!!!
    Så vakkert å se :)
    Gjelder å ha kameraet klart når sånne nydelige motiver viser seg. Er også veldig glad i å ta naturbilder, og også her er det en vakker kontrast mellom høstblader på trærne og snø på fjellene - er så fint :)
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. For noen nydelige høstbilder!!! Da skal jeg kjøpe meg en proveboks på bomull og se hva jeg synes.. før jeg vet ordet av det er sikkert stua malt:P ( hadde det bare vært så kjapt og greit og male så:P) Ha en fin mandag:D

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselig hilsen hos meg!! Rene parkanlegget!! Virkelig flotte bilder.
    Anette:-)

    SvarSlett
  5. For en utsikt!!! :0 En helt utrolig flott beliggenhet!

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett