torsdag 18. mars 2010

Vår VS Vinter



Mens så mange derute snakker om vår og planting av løker og blomster, sukker jeg tungt og trekker pusten.. Det ser ikke ut som det blir vår her nord på enda lenge.. Bildene nedenfor taler nok for seg, spesielt det av tørkestativet som nesten er borte.. Idag har det snødd non stopp hele dagen. Så den eneste våren her er nok den man skaper innendørs! Så derfor er bildene over litt mer motiverende;) Motiverende er det også at vi snart drar avgårde for å handle nye spisestuestoler:) Det blir spennende. Bilder kommer.
-
Vel, vel.. Nyt de mørke kvelder som er igjen med stearinlys og peiskoz, snaaaart (?) kommer våren og tar disse herlige kveldene. Men de byttes da ut med herlige dufter av gress, gryende blomster og lyden av skjætsjelyder av kløende myggstikk :) Klemz.
-

9 kommentarer:

  1. hei.
    åå våren kommer snart til deg å,
    å da smelter snøen fort,
    kos deg inne med lys å vårblomster..
    varm klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. "Endelig" noen som hadde samme vårbilder og stemning utenfor vinduet sitt som jeg har. Vår virker bare fjernt nå!

    Men det kommer vel til oss også!:)

    SvarSlett
  3. Du kan jo trøste deg med at her hos meg blir det ikke plantet så mye som en liten charlott- løk, om vinteren aldri så mye regner bort! ;) Og nå er det bare 1 1/2 måned til mai, uansett hvor i landet man befinner seg. Og DA er det bare en måned til juni. :)) Det er jo praktisk talt sommer i morgen. :)))

    SvarSlett
  4. Ja våren virker fjern akuratt nå, ser ut som vi kan finne frem skia på 17.mai ;)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  5. Du kan trøste deg med at de regn skyllene vi har her nede, ikke akkurat er trivelig og minner om våren heller :( hehe.. Men jeg prøver å holde meg positiv ;)

    SvarSlett
  6. Hei Jeanette! Så koselig at du stakk innom bloggen min, og la igjen noen ord! :) Jeg bor i Nord-Norge jeg også, og det er jo helt typisk det som skjer nå, lite snø før jul...og så laver det ned etter jul. Jaja...vi får trøste oss med at vår får vi nå en eller annen gang uansett! ;)

    Jeg har desverre ikke noen nye bilder i fra gangen, grunnen er at vi også skal pusse den opp...så det blir nok en stund til det kommer bilder derifra. Håper du får en flott helg!

    Siren :)

    SvarSlett
  7. Ja vi må smøre oss med tålmodighet... Men jeg synes egentlig ikke det gjør noe at vi har en del snø til etter påsken da ;)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  8. Her er det VÅR :D
    Var 15+ grader hos oss tidligere ikveld, snøen begynner å smelte bort og jeg kan faktisk SE gresset :O))
    Det blir nok varmere hos deg også snart, bare vent til vi bikker over i April, da kommer våren for fullt ;o))

    Elsker hjemme ditt forresten, kjempe nydelig :)
    Hvordan går det med voffsen? legg gjerne ut mere bilder av den :)

    Ha en fin Søndag,
    Klem Jatte :))

    SvarSlett
  9. Så fint du har det hos deg:)
    Plutseleg er nok våren der hos deg og, men det er lett for meg å seie som bur på vestlandet, hihi;)
    Ha ein herleg søndag!
    Klem Anne

    SvarSlett